האתר אינו נתמך בדפדפן זה
אנא שדרגו לדפדפן חדש יותר
chrome firefox explorer safari opera
תוכניות חינוכיות של מדעטק לילדי גן ובי"ס יסודי במאגר גפ"ן

תוכניות חינוכיות של מדעטק לילדי גן ובי"ס יסודי במאגר גפ"ן

בדף הזה תוכלו למצוא את פירוט התוכניות החינוכיות המיועדות לילדי גן ולתלמידי בית הספר היסודי שמדעטק מציע דרך מאגר גפ"ן של משרד החינוך.

מומלץ להעתיק את מספר התוכנית הרצוייה, לעבור למערכת גפ"ן דרך הלינק הזה, להדביק ולחפש את התוכנית לפי המספר.

 

להזמנת פעילות חינוך במדעטק ולקבלת פרטים נוספים לחצו כאן

 

סיור במוזיאון המדע מדעטק
מספר תוכנית: 11970
שכבת גיל: גן , א- ו | תת סל: תחומי מדע, טכנולוגיה, מתמטיקה
תקציר התוכנית: סיור מקיף בתערוכות נבחרות במוזיאון הלאומי למדע טכנולוגיה וחלל בטכניון, מדעטק. המוזיאון מהווה סביבת למידה בלתי פורמאלית המשלבת בצורה אפקטיבית חוויה ולמידה מוחשית של תופעות מדעיות מחיי היום יום סביב מוצגי התערוכות, הסיור מעודד סקרנות, עניין במדע ולמידה פעילה דרך חקר עצמי ומונחה. המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: הבנה של עקרונות מדעיים והנדסיים מחיי היום יום דרך התנסות חוויתית ומוחשית במוצגי המוזיאון

 

מדע גדול לקטנטנים (מדע לגיל הרך)
מספר תוכנית:  14988

שכבת גיל:  גן, א  |  תת סל:  תחומי מדע, טכנולוגיה, מתמטיקה
תקציר התוכנית: ילדי הגן יפגשו עם עקרונות מדעיים מחיי היום יום שלהם באמצעות למידה מוחשית וחוויתית במוזיאון המדע הטכנולוגיה והחלל בטכניון .מהו מגנט וכיצד חומרים נמשכים אליו? מהו האור וכיצד נוצר הצל? מהו מתח פנים ותכונות בועות הסבון? מה תפקיד החושים? כל זאת ועוד תוכלו ללמדו דרך מגוון תכנים לילדי הגן. התכנית מתקיימת במתחם לגיל הרך במוזיאון.
המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: התוכנית נועדה לבסס ולהעשיר את ההון המדעי של ילדי הגן על ידי מפגש עם עקרונות מדעיים הלקוחים מחיי היום יום שלהם


רובוטיקה לטף (תכנות לגיל הרך)
מספר תוכנית:  19212

שכבת גיל:  גן, א, ב  |  תת סל:  תחומי מדע, טכנולוגיה, מתמטיקה
תקציר התוכנית: התוכנית היא חדשנית וחלוצית בתחום קוד ורובוטיקה, שנועדה לפתח סקרנות מדעית-טכנולוגית ופיתוח מיומנויות המאה ה-21 בקרב ילדי הגן ותלמידים צעירים מכיתות א'-ב'. בתכנית זו הילדים יקבלו מפגשי רובוטיקה ותכנות. הילדים יתנסו בשפות תכנות שונות, המתאימות לגיל הרך, ילמדו על חיישנים וכיצד להשתמש בהם. הילדים יוכלו לשתף פעולה בין הקבוצות ולקיים חברות של רובוטים שלהם ולשתף אפליקציות תוך תיאום ושיתוף פעולה.
המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: העשרה טכנולוגית לגיל הרך, פיתוח מיומנויות חשובות והתיידדות עם סביבה עתירת טכנולוגיה.


פעלולי חומרים (כימיה לקטנטנים)
מספר תוכנית:  14344

שכבת גיל:  גן, א, ב, ג  |  תת סל:  תחומי מדע, טכנולוגיה, מתמטיקה
תקציר התוכנית: היכרות עם תופעות מוזרות בכימיה-נראה מזרקה המופעלת על ידי קרח, בועות סבון מלאות בעננים, חומרים נעלמים ושינויי צבעים מדהימים. התלמידים יכינו תמיסות בצבעים שונים בעזרת נוזל אחד צבעוני ומגוון תמיסות חסרות צבע.
המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: התלמידים יכירו תכונות של חומרים מהיום יום ואת התהליכים שקורים ביניהם


מעגל חשמלי (מעגל שלום)
מספר תוכנית:  15480

שכבת גיל:  ג, ד, ה  |  תת סל:  תחומי מדע, טכנולוגיה, מתמטיקה
תקציר התוכנית: מהו מעגל חשמלי ומהם רכיביו? חומרים מוליכים ומבודדים. נבחן את רכיבי המעגל החשמלי, מהן הדרישות מכל רכיב ומהו התפקיד של כל חומר וחלק במעגל חשמלי. בפעילות זו התלמידים יתנסו בעצמם בבניית מעגלים חשמליים. הפעילות מלווה בסיור בתערוכות נבחרות והמותאמות לנושא במוזיאון.
המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: התלמידים ידעו מהו חשמל ובאילו דרכים ניתן להפיק אותו.


מצבי צבירה
מספר תוכנית:  11580

שכבת גיל:  ד, ה  |  תת סל:  תחומי מדע, טכנולוגיה, מתמטיקה
תקציר התוכנית: קרח ממריא כמו מטוס, אוויר נוזל, עננים בבקבוק, איך אפשר למזוג גז כאילו שהיה מים, ואיך בכלל אפשר לדעת שמזגנו אותו אם אי אפשר לראותו?! מוצק, נוזל וגז כפי שעוד לא פגשתם! התלמידים ילמדו על ההבדלים בין מצבי הצבירה ואיך אפשר להשתמש בהם כדי לשגר פקקים לשמיים ולגרום לבלונים להתנפח מעצמם. המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: התלמידים יכירו את שלושת מצבי הצבירה ותכונותיהם, התלמידים ידעו כיצד חלים המעברים בין מצבי הצבירה ויתנסו בלמידה חוויתית ומוחשית במוזיאון מדע


מסע במערכת השמש (אסטרונומיה)
מספר תוכנית:  12400

שכבת גיל:  ד, ה  |  תת סל:  תחומי מדע, טכנולוגיה, מתמטיקה
תקציר התוכנית: התלמידים יצאו למסע ברחבי כיפת השמיים שמעלינו. דרך הפלנטריום שלנו נעלים את האדמה מתחת לרגלינו ונבקר בכוכבי הלכת השכנים וירחיהם. התלמידים יתנסו בשיגור טילי קרח יבש תוך למידת העקרונות המאפשרים את תעופת הטיל. הפעילות משולבת הדגמה, מעבדה וסיור בתערוכות נבחרות בתחום האסטרונומיה והחלל
המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: התלמידים יכירו את כוכבי הלכת ושאר גרמי שמיים במערכת השמש


מי הפושע? (מדע בשרות המשטרה)
מספר תוכנית:  12276

שכבת גיל:  ה, ו  |  תת סל:  תחומי מדע, טכנולוגיה, מתמטיקה
תקציר התוכנית: לכל אחת ואחד מאיתנו יש טביעת אצבע, ולרוב יהיה קשה לראותן, אך האם ניתן להשתמש בטביעות האצבע כדי לזהות ולתפוס פושעים? בפעילות זו נבין את החשיבות של טביעת האצבע במציאת פושעים, כמו גם שיטות נוספות לבחינת ראיות מזירת פשע. התלמידים יבחנו את טביעות האצבע שלהם וישוו בין טביעות של אצבעות שונות וטביעות של תלמידים שונים על מנת להבין כיצד אפשר לזהות אדם על סמך טביעת אצבע. הפעילות משלבת הדגמה, מעבדה וסיור בתערוכות נבחרות במוזיאון המדע מדעטק
המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: העשרה וחשיפה לנושא הזיהוי הפלילי בכלל וטביעת אצבעות בפרט, התלמידים יבינו את הקשר בין תכונות החומרים לבין השימוש בהם.


אנרגיה
מספר תוכנית:  15230

שכבת גיל:  ה, ו, ז, ח  |  תת סל:  תחומי מדע, טכנולוגיה, מתמטיקה
תקציר התוכנית: כיצד ניתן לבצע פעולות? כל פעולה, החל בפעולות פשוטות כמו נשימה והליכה, ועד לפעולות מורכבות כמו נסיעה במכונית או הפעלת מכשירי חשמל, כל פעולה דורשת אנרגיה. בפעילות זו נלמד להבדיל בין סוגים שונים של אנרגיה, נבין כיצד ניתן להפיק אנרגיה ממקורות שונים, נברר האם ניתן ליצור אנרגיה ומה קורה לאנרגיה אם לא משתמשים בה. התלמידים יבחנו מעברי אנרגיה שונים כתוצאה מתגובות כימיות. מהי אנרגיה ירוקה ומהי תועלתה.
המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: התלמידים יכירו סוגי אנרגיה, מקורותיה ומהי אנרגיה ירוקה ומקורותיה


מסע ביקום במוזיאון (אסטרונומיה)
מספר תוכנית:  12284

שכבת גיל:  ו, ז, ח, ט  |  תת סל:  תחומי מדע, טכנולוגיה, מתמטיקה
תקציר התוכנית: בפעילות זו התלמידים יצאו למסע ברחבי כיפת השמיים שמעלינו. דרך הפלנטריום שלנו נעלים את האדמה מתחת לרגלינו ונבקר בכוכבי הלכת השכנים וירחיהם. התלמידים יתנסו בשיגור טילי קרח יבש תוך למידת העקרונות המאפשרים את תעופת הטיל. הפעילות משולבת הדגמה, מעבדה וסיור בתערוכות נבחרות בתחום האסטרונומיה והחלל
המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: התלמידים יכירו את גרמי השמיים המאכלסים את היקום


מייקרס מדעטק (מהנדסים במוזיאון)
מספר תוכנית:  13277

שכבת גיל:  ג- יד  |  תת סל:  תחומי מדע, טכנולוגיה, מתמטיקה
תקציר התוכנית: סדנת פתרון אתגרים הנדסיים מורכבים בעזרת כלים פשוטים, עבודת צוות, והמון יצירתיות תוך יישום עקרונות של תיכון הנדסי.
המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: התלמידים יעמדו באתגרים הנדסיים ויבנו באופן שיתופי מכונות פשוטות.

 

רובוטים בשירות האדם והחברה (רובוטיקה: העתיד המתהווה)
מספר תוכנית: 13803
שכבת גיל: א- ו | תת סל: תחומי מדע, טכנולוגיה, מתמטיקה
תקציר התוכנית: מהו רובוט - מאפייני הרובוט. איך הרובוטים משפרים את חיינו בעבודה, בבית, בתעשייה, ברפואה, בבילויים. חוקי רובוטיקה של אייזק אסימוב. הדגמת רובוטים נבחרים, ביניהם רובוטים מתקדמים- דמויי אדם. בעלי חיים ורובוטים: אנלוגיה בין מערכת ביולוגית ומערכת טכנולוגית. זיהוי רכיבים עיקריים של רובוטים אוטונומיים: בקר מתוכנת, אמצעי קלט ופלט. יצירת התנהגות של רובוט נייד באמצעות תכנות ויזואלי. התוכנית היא מותאמת לשכבות הגיל השונות. תלמידי כיתות א'-ד' יעסקו בחקר ויצירת התנהגות של רובוט דמוי בעל חיים שנבנה מ-ערכת Lego WeDo Education ויתכנתו התנהגות לרובוט זואומורפי בהתאם להתנהגותו בטבע. תלמידי כיתות ה'-ט' ייחשפו לפרויקט של רכבים אוטונומיים המתקיים בעולם ובישראל. הם ירכיבו מודל של מכונית אוטונומית שמבוססת על ערכת רובוטיקה Lego Mindstorms EV3 המצוידת במנועים חשמליים וחיישנים ויבצעו מספר משימות תכנותיות למניעת תאונות דרכים בעיר. תלמידי כיתות י'-יב יבצעו משימות מתקדמות יותר עם רובוט אוטונומי נייד המדמה רובר על פני מאדים או בסביבה מורכבת אחרת.
המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: לחשוף תלמידים צעירים ובוגרים לעולם הרובוטים הקיימים בעולם והמתוכננים לפיתוח בעתיד, הכרת מושגים בסיסיים ברובוטיקה והתנסות מעשית בתכנות והפעלת רובוטים מתנהגים במשימות מועילות לאדם והחברה.


חשיפה לייצור דיגיטלי (טכנולוגיות ייצור מתקדמות)
מספר תוכנית: 14336
שכבת גיל: ד- ו | תת סל: תחומי מדע, טכנולוגיה, מתמטיקה חדשנות ויזמות טכנולוגית
תקציר התוכנית: יישום של תוכניות ויחידות לימוד המשלבות תכנים הומניים ומדעיים, STEAM , בפיתוח תוצרים משמעותיים עי תלמידים תוך חשיפת ילדים ובני נוער למיומנויות המאה ה-21. התלמידים ילמדו מידול (Tinkercad), הדפסת תלת מימד, חיתוך בלייזר, אלקטרוניקה ובקרה (Microbit BBC , תכנות Scratch).
המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: לחשוף תלמידים צעירים לעולם הייצור הדיגיטלי, להכיר מושגים בסיסיים, מדפסת תלת מימד, מכונה לחיתוך בלייזר, מידול ותכנות תוך התנסות מעשית ומידול תוצר אישי.


מייקאתון (האקתון מייקרס, התנסות בפיתוח דיגיטלי)
מספר תוכנית: 18954
שכבת גיל: ד- ו | תת סל: חדשנות ויזמות טכנולוגית
תקציר התוכנית: יש לכם אתגר? בעיה שצריך לפתור? בואו לרכז מאמצים במהלך מספר שעות על מנת לתת מענה לאתגר נבחר, במייקאתון נעבור מהרעיון ועד התוצר, אתם תפתחו פתרון באמצעות מוצר פיזי תוך שימוש במיומנויות של ייצור דיגיטלי ושימוש בחומרי גלם מגוונים. בפאב לאב במדעטק תקבלו סביבה תומכת ליצירת פתרונות חדשניים תוך שימוש במגוון טכנולוגיות
המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: פיתוח פתרון לאתגר באמצעות תוצר פיזי תוך שימוש במיומנויות ייצור דיגיטלי. חשיפה לעולם הייצור הדיגיטלי, הכרת מושגים בסיסיים ושימוש במדפסת תלת מימד, מכונה לחיתוך בלייזר, מידול ותכנות תוך התנסות מעשית ומידול תוצר אישי. הכרת היתרונות של הייצור הדיגיטלי בייצור דגם או אב טיפוס והצגת התוצר.


יום מוטרף במדעטק (יום שיא במדעטק)
מספר תוכנית: 19310
שכבת גיל:  גן , א- ו | תת סל: תחומי מדע, טכנולוגיה, מתמטיקה
תקציר התוכנית: ימי שיא מהווים סיכום חוויתי ומלהיב לנושאים מדעיים וטכנולוגיים שנלמדו בבית הספר. יום השיא מיועד לתת מענה לקידום חשיבה מדעית וטכנולוגית ולהנגשת העולם המדעי באמצעות התנסות רב תחומית. לאורך היום התלמידים נחשפים להדגמות מדעיות מגוונות , מתנסים בעבודה מעבדתית ומקיימים חקר סביב מוצגים במוזיאון.
המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: חוויה חברתית, תרבותית ולימודית במוזיאון המעשירה את הידע בתחומי המדע, הטכנולוגיה, ההנדסה, הפיזיקה והמתמטיקה ומאפשרת היכרות מעמיקה עם העקרונות המדעיים.

 

ניידות מדעטק בדרכים (מדעים על גלגלים)
מספר תוכנית: 15427
שכבת גיל:  גן , א- ו | תת סל: תחומי מדע, טכנולוגיה, מתמטיקה
תקציר התוכנית: ניידות המדעים מביאות את החוויה הייחודית של מדעטק - לבתי הספר, למתנסים, אשכולות פיס ועוד. מדריכי מדעטק מצויידים במיטב האמצעים להדגמה, צוות המדריכים מקצועי ונמרץ, מבצע ניסויים, ממחיש תופעות מדעיות וומלווה את ההדגמות בהסברים מדעיים. כל אלה מאפשרים למשתתפים להיחשף לתכנים מדעיים מתקדמים וייחודיים, בדרך חווייתית ומהנה.
המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: להנגיש את המדע בתוך בית ספר ומחוץ לכותלי המוזיאון


עיר העתיד (המצאות המחר)
מספר תוכנית: 13587
שכבת גיל: ו' | תת סל: תחומי מדע, טכנולוגיה, מתמטיקה
תקציר התוכנית: העתיד של האנושות תלוי מאוד במה שהדורות האלו יעשו למען הסביבה והאקלים. האם יש דרך לצמצם את זיהום האויר ולהחזיר את האיזון למערכת הטבע המורכבת של כדור הארץ? האם נצליח לפתח כלי תחבורה שיפחיתו את השימוש במנועים מזהמים? האם יש דרך לבנות קהילות עירוניות משגשגות בעזרת דבר פשוט כמו גינה שכונתית? על כל השאלות הללו ועוד יענו התלמידות והתלמידים שיזכו להחשף לתוכנית החדשה של מוזיאון המדע הטכנולוגיה והחלל, שתעסוק כולה בחקר העתיד ותפקידנו בו.
המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: עבודת צוות, עזרה הדדית ושיתוף פעולה פיתוח חשיבה יצירתית ויכולות אלתור מציאת התפקיד המתאים לי בקבוצה ובצוות פיתוח ושיפור מיומנויות ייצרנות דיגיטלית ושימוש בכלים חדשניים פיתוח ושיפור מיומנויות של מלאכה מסורתית